Skøn vegetar-middag ♡

Bedre sent end aldrig – lidt vegetarisk ‘madinspo’, som jeg håber, I kan bruge til noget 😉

image
I know, I know – der går alt for lang tid mellem mine posts, men eksamenslæsning og andet praktisk fylder en del på det seneste. Dog bliver der ikke skåret på lækkerierne, og på det seneste har jeg eksperimenteret lidt med vegetarisk mad, som I også kan læse her.

For et par dage siden blev det derfor til denne skønne middagsret: bagte rodfrugter med timian, avocadocreme og hjemmelavede falafler. Skøn, skøn ret, og så nem at lave!

Rodfrugter skal vendes i olie og drysses med timian og sætes i ovnen ved 200° i ca. 30 minutter.
Avocadocremen er avocado most med lidt creme fraiche og tomat (det giver lidt mere smag, synes jeg!)
Falafler laves af kikærter, der blendes med spidskommen, koriander, hakket frisk persille, salt og (evt. Cayenne) peber, hvorefter du tilsætter et æg i blandingen og steger falaflerne i olie.

Jeg håber, jeg har givet jer lidt veggie-inspiration!
Knus
SundeMy

Skriv et svar

