Sund og lækker aftensmad på en ensom lørdag aften

I aften er min kæreste ude og fyre den af til julefrokost, og når han ikke er hjemme, elsker jeg at afprøve nye opskrifter, som måske ville være lidt for ‘vovede’ at servere for min mand. Derfor kastede jeg mig ud i et nyt kulinarisk projekt i aften, og dette er resultatet!

image

Hele dagen i dag har været meget hektisk – jeg har været på arbejde, haft en vagt på 7 timer uden pause, og da jeg endelig fik fri, ville jeg bare gerne hjem, slappe af og hygge med lidt lækker aftensmad.
Jeg havde egentlig planlagt at lave noget helt andet, nemlig en græskarlasagne, men eftersom jeg først var hjemme meget sent, kunne jeg ikke overskue at kaste mig ud i timers lange madlavning…

Derfor lavede jeg noget, som alle og enhver havde lavet efter en lang, lang arbejdsdag – jeg lavede mig en pastaret!
– selvfølgelig på squashspaghetti  😉

Den tog igen tid at lave, var ubeskrivelig nem og smagte af rigtig meget – det var faktisk helt imponerende, hvor meget smag der kan være i sqash og tomater! Det var en virkelig lækker aftensmad, så succesen skal helt sikkert gentages! Nu får I selvfølgelig opskriften.

Du skal bruge:
1 sqash
1 dåse hakkede tomater
2 spsk ricotta ost (mascarpone eller piskefløde kan sagtens bruges)
Sorte oliven
Parmaskinke

Italiensk krydderi – jeg brugte en urteblanding
Salt

Fremgangsmåde:
Hæld hakkede tomater i en gryde og kog dem op med krydderier og lidt salt. Lad det koge indtil en stor del af væsken er kogt væk. Blend til en ensartet sovs med en stavblender og tilsæt osten/piskefløden. Lad sovsen koge op igen og lad den stå og simre.
Imens laver du squashspaghetti, som du med det samme anretter på en tallerken. Du kan vælge at putte oliven i selve sovsen eller ‘drysse’ dem på den færdige ret.
Servér retten pyntet med Parmaskinke, evt. lidt revet parmesanost.

Nyd den med rigtig god samvittighed, det er en dejlig ret, der mætter rigtig godt og smager skønt! Lige som det skal være!

Skriv et svar

