Græsk yoghurt med strejf af lakrids

image

Hvorfor ikke starte dagen med at forkæle ganen lidt?

Netop, det er der ingen grunde til ikke at gøre!  😉  Jeg besluttede, at min morgenforkælelse skulle smage af lakrids ♡ Mmm…

Jeg prøver stadig at holde mig til LCHF-livsatilen, men jeg vil på ingen måde være fanatisk og lade en bestemt spiserutine styre mit liv. Jeg er ved at indse, at kroppen bedst selv ved, hvornår den har brug for hvad. Kroppen kan mærke sulten, kroppen kan mærke mætheden, den kan mærke kulde, varme, utilpashed osv..
Hvorfor så ikke bare stole på kroppen?
Jeg prøver lidt at bryde ud af mønstre, på- og forbud og forsøger at finde min egen rytme. Jeg har fundet ud af, at denne rytme ikke skal indeholde brød eller andre hurtige kulhydrater, men samtidig skal jeg f.eks. heller ikke holde min krop i ketose. Jeg finder så småt min egen (madmæssige) balance, og denne indebærer meget små mængder kulhydrater, men de gode og langsomme af slagsen, vil jeg stadig gerne give plads til. Som f.eks. i morges, da jeg blandede græsk yoghurt med lidt stevia og lakridspulver og toppede med 5-korns flager og hakkede hasselnødder.

Det smagte skønt, det mættede, og det var lige hvad min krop havde brug for. Dejlig start på dagen og ikke mindst på ugen – nu går jeg mandagens udfordringer i møde med en god mavefornemmelse.

Skriv et svar

