Sund frokost uden dikkedarer

image

Jeg vil præsentere for jer verdens nemmeste frokost, som ud over at være dejlig let at lave også giver en god mæthed og er en skøn smagsoplevelse! Jeg fik salaten serveret på arbejde efter at have stået og snakket lidt med vores kok om, hvordan jeg ville have den. Den måtte jo gerne være fed, men på den sunde måde. Der måtte gerne komme lidt af denne sæsons godter i, i form af rødkål. Derudover skulle der kød i for at gøre salaten mere mættende.

Mine krav blev opfyldt i den grad! Jeg fik serveret en dejlig eferårssalat! Og hér får du opskriften på det lille, grønne vidunder.

Du skal bruge:
Ruccola
Rødkål (mindre end 1 dl snittet)
En halv gulerod skåret i tynde strimler
0,5 løg i tynde strimler
1 kyllingebryst
1 håndfuld cashewnødder
Lidt olivenolie
En kvart citron

Fremgangsmåde:
Bland ruccolaen, rødkål, gulerodsstrimler og løg og vend dem i en smule olivenolie.
Skær kyllingebrystet i mindre stykker og steg dem til de er gyldne.
Anret ‘salaten’ og læg de stegte kyllingstykker på. Drys med cashewnødder og pres citronsaft ud over salaten.

Spis dig mæt og nyd den gode frokostret!

Skriv et svar

