Sund madpakke – inspiration

image

Haps!
Ser det ikke bare lækkert og strålende ud? Dejligt med et boost vitaminer fra danske æbler og økologiske gulerødder. Til de to lækre vitaminbomber lavede jeg et tahindip, som to af mine studieveninder fik lov at smage på og godkendte med stor iver. Denne madpakke er bestemt ikke noget stort, men pga. den fede dip giver den mere mæthed end almindelige grøntsagsstænger, som man ellers kunne snacke i. Det er nemlig sådan, at mine forelæsninger kun varer i 3 timer ad gangen, så jeg har ikke behov for den store madpakke, men nærmere for noget, der kan give mig et lille kick af sund energi, når lærerens stemme bliver lidt for monoton 😉

Jeg håber, at I kan bruge indlægget som inspiration, og hér får I lige opskriften på tahindippet.

Du skal bruge:
2 spsk tahin
1 – 2 spsk fløde
Revet citronskal af en halv citron
Sødning (jeg brugte stevia) – (jeg bruger ekstra sødning i dippet, fordi jeg synes, at tahin i sig selv kan være lidt harsk i smagen og efterlade en tung efersmag.)

Fremgangsmåde:
Verdens nemmeste: bland alle ingredienser sammen, smag evt. til med lidt saft fra citronen.

Skriv et svar

