Opskrift ☆ chiafrø-pudding

… der med fordel kan blive din nye morgenmad!

image

Denne version af en ‘almindelig’ chia-grød fik jeg til morgenmad den ene dag; jeg savnede lidt protein, og samtidig ville jeg gerne have nogen fibre ind, for jeg vidste, jeg skulle på arbejde, og først vil få frokost 6-8 timer senere.

Forskellen mellem en chia-grød og ‘pudding’ er, at til puddingen brues kun tykt mælkeprodukt, hvilket gør puddingen mere ‘luftig’ og mere dessert-agtig. Man kan selvfølgelig også se på den som en variation af den almindelige chia-grød; smagen er i hvert fald lidt anderledes pga. Den ændrede konsistens.

Du skal bruge:
2 spsk chiafrø
2 dl tykt mælkeprodukt (skyr, græsk yoghurt, el. lign.)
Sødning (stevia, sukrin, hvad du lige har ved hånden)
En håndfuld gojibær
En håndfuld mandler

Evt. Lakridspulver, bær, kakao ; andet smagsgivende

Fremgangsmåde:
Bland dit mælkeprodukt med chiafrøene og lad blandingen stå og hvile på køl i ca. 1,5 times tid.
Hak mandlerne og rist dem kort på en tør pande.
Tag blandingen op og sød det. Rør det sammen så sødestoffet fordeles. Tilsæt evt. bær, lakridspulver eller kakao i de mængder, der passer dig smagsmæssigt.

Servér drysset med gojibær og de tørristede mandler.

Velbekomme!

Skriv et svar

