Opskrift ☆ ‘tøm dit køleskab’ ret med kylling

image

I dag vil jeg præsentere en super nem ret, der både kan nydes til frokost og aftensmad. Retten er rigtig god, når det skal gå stærkt, og når man har mange leftovers i køleskabet. (Skøn ret i forhold til kampen mod madspild!)
I og med retten går ud på at tømme køleskabet, har jeg ikke tænkt mig at sætte vægt og mål på de forskellige ingredienser i opskriften. Man skal også kunne variere og udskifte ingredienserne helt som det passer alt efter, hvad ens køleskab byder på!

Ingredienser:
Kød (jeg brugte kylling)
Snittede grøntsager (i retten hér har vi blomkål, broccoli, porre, løg, gulerødder samt peberfrugt)
Hakkede tomater
2-3 spsk smør eller kokosolie

Evt. Nødder (der var cashewnødder i min ret)

Revet ost (helst parmesan)

Fremgangsmåde:
Skær kødet i stykker og steg det i smør/kokosolie. Tilsæt grøntsager (og evt. Nøddder) og hold hele tiden øje med, der er rigeligt med fedtstof på panden. (Tilsæt gerne mere, hvis nødvendigt.)
Skru lidt ned for varmen, og når panden er klar til det, hæld de hakkede tomater ved. Lad retten småsimre i 5 minutter.
Drys med revet parmesanost og nyd med rigtig god LCHF-samvittighed.

Velbekomme!

Skriv et svar

