Go’ morgenboller

image

Min morgen startede i dag med en times Stram Op. Timen var mindre udfordrende, end jeg havde regnet med, men derfor skulle der stadig spises (gerne lækker) morgenmad inden arbejde.
Jeg prøver stadig at holde mig fra alt for store mængder æg, men i og med jeg havde et par æggehvider i køleskabet, kastede jeg mig ud i et bage – projekt.

Du skal bruge:
(Opskrift til 4 boller)

1 dl sesamfrø
0,3 dl chiafrø
0,5 dl soyamel
2 spsk proteinpulver (jeg bruger soya-protein)
1 dl hytteost
2 æggehvider
1 tsk bagepulver
1 tsk husk (den gule)
Salt

Evt. Lidt vand

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 180°.
Kværn sesamfrø til mel og tilsæt soyamel, chiafrø, proteinpulver, husk og bagepulver.
Blend hytteosten fri for klumper og bland med ‘mel’blandingen samt æggehviderne. Put lidt salt i og tilsæt evt. Lidt vand, hvis du føler, at dejen er for tyk.

Lav 4 boller (brug evt. 2 spiseskeer, for dejen er lidt klistret), læg dem på en bageplade og bag dem i ca. 15 minutter til de er gyldne. Sluk for ovnen og giv dem gerne ca. 5 minutter på eftervarme.

Velbekomme ♡

image

Skriv et svar

