Opskrift ☆ ‘Stjålet’ gulerodssalat med sesam

image

Den er så lækker, så spændende i smagen og virkelig mættende, og så er den desværre ikke min …
Jeg fandt opskriften i bladet WOMAN, som jeg (takket være min dejlige mand) får levret lige til døren hver eneste måned. Opskriften har jeg dog formået at lave lidt om på, men I skal selvfølgelig ikke snydes for både den originale og min opskrift. I min opskrift har jeg justeret mængderne, da jeg kun skulle bruge en enkel portion til madpakken. Man kan dog roligt lave mere og lade resten stå på køl.

Du skal bruge:
4-5 gulerødder
2 spsk. Mandler
2 spsk. Sesamfrø

Til dressing:
1 spsk. af din yndlingsolie (skal være flydende; jeg brugte arganolien til madlavning)
Saften af en halv lime

Fremgangsmåde:
Mandlerne hakkes groft og ristes på en tør pande (start med mandlerne, da de tager længst tid). Lad dem køle af og imens ristes sesamfrø, ligeledes på en tør pande.
Når mandler og frø er færdige, rives gulerødderne, men ikke på et rivejern. Du skal bruge en gulerodsslræller og simpelthen skrælle lange striber af hver gulerod. Husk at vende gulerødden, så striberne ikke bliver for tykke.

Bland gulerodsstriber med de ristede mandler og sesamfrø og hæld dressingen ud over. Rør salaten godt igennem, så dressingen kan komme rundt.

Velbekomme!

Skriv et svar

