Kig i indkøbskurven

image

Åh jo, jeg har fundet min nye LCHF-afhængighed/forelskelse!
Jeg er ret påpasselig med mine penge, og har derfor i lang tid undgået dyre produkter (som f.eks. Chiafrø), fordi jeg prøvede at bevise (mest over for mig selv), at LCHF er en madstil for alle, og at skiftet til en sundere kost ikke behøver sprænge ens månedlige budget.
Og dette fik jeg faktisk bevist – jeg synes ikke, at det er specielt dyrt at leve LCHF; mine grøntsager får jeg hos lokale grønthandlere, kød køber jeg hver dag, og finder ofte gode tilbud og forskellige mel-erstatninger laver jeg selv ved at kværne frø og kerner.

Alt dette blev dog i mindre grad kompliceret, da jeg fandt ud af, jeg burde mindske indtaget af æg. Jeg måtte søge nye alternativer, og specielt til morgenmad var æggene svære at undvære. Jeg havde derfor eksperimenteret med forskellige former for morgenmad, bl.a. overnight oats (som dog var lidt for kulhydratindholdelige). Jeg syntes dog virkelig godt om at spise grød til morgenmad! Det er lige noget for mig!
For et stykke tid siden fik jeg en smagsprøve på chia frøene og prøvede en hjemmelavet chia-grød. Denne var bestemt også en succesoplevelse! Grøden havde sat sig fast i min hukommelse (og i min mave – hold op, hvor den mætter!). Denne grød var én af de første ting, jeg tænkte på, da jeg skulle finde på en æggefri og samtidig mættende morgenmad, som stadig holdt LCHF-principper. Efter lange mentale diskussioner med mig selv besluttede jeg derfor at investere penge i et specialprodukt og købe Chiafrø. Og dét har jeg ikke et sekund fortrudt! Jeg laver nu de lækreste grød til morgenmad, bliver mæt og holder lavkarbo – stilen.
I går lavede jeg chia-grød toppet med blåbær og lidt tørristede 5-korns flager.

image

Resultatet blev lækkert! Skøn morgenmad!
Frokosten nød jeg på arbejde, og den bestod af en Cæsar-salad med rigelige mængder bacom og dressing!

image

Aftensmaden blev i princippet til snacks – jeg tog over til en sød veninde, der pga. et væddemål med sin kæreste ikke må spise sukker i 3 uger. Vi kunne derfor med god samvittighed lave noget mad sammen. Det blev derfor til skårne gulerødder med alle mulige forskellige dips til samt …

image

Hjemmelavede LCHF-nachos toppet med jalapeños og oliven! Nøj, hvor var de gode! De røg hurtigt ned, og de mættede virkelig også skønt!

Senere blev der guffet i gulerødder (måske lidt for meget, for jeg var en smule oppustet, da jeg kom hjem. Det meste var dog væk i morges, og jeg er super glad for, LCHF er ved at komme ind i mit liv igen! Det er virkelig det bedste for mig selv og min krop!

Skriv et svar

