Jagten på den nye træningsform

image

Motion og træning spiller en stor rolle i min hverdag. Jeg vil gå så langt som at indrømme, at mange ting i min hverdag bliver planlagt efter, at jeg også kan nå at komme ned og motionere. Netop fordi træning tager både tid fra min hverdag og energi fra mig (og selvfølgelig kræver planlægning), har jeg besluttet mig for at effektivisere min træningsform; gøre min træning mere tilgængelig, dog med samme effekt (eller større, hvis muligt).
Jeg har et medlemskab i Fitness World, hvilket jeg er meget glad for og har hverken tænkt mig at holde pause eller skifte til en anden fitnesskæde. Mit medlemskab giver mig fuld adgang til holdtræning, som jeg ønsker at benytte mig af. Jeg elsker Thai-Bo, og med nye hold-variationer hér i efteråret (bl.a. H.I.I.T), regner jeg med at blive endnu større tilhænger af holdtræning. Holdene er supersjove, effektive og hjælper på motivationen, men både pga. et menneskeligt behov for restitution og den tidsmæssige aspekt af sagen, kan jeg ikke deltage i holdtræning 7 dage om ugen. Jeg må være realistisk, derfor lyder den foreløbige plan således:

Min træning:
5-6 gange om ugen
3 gange holdtræning (helst Thai-Bo)
2-3 gange korte træningspas af 30-40 minutter, der for det meste består af opvarmning, 7-minutters træningssekvenser (2-3 gentagelser af sekvensen) og evt. styrketræning.

Dét skulle være til at overholde, og samtidig burde det skabe en god balance og give mig god samvittighed uden risiko for overtræning. Skulle det ske, at træningen alligevel blev for hård, må den omgående revurderes igen. ‘Mit nye jeg’ skal handle om kroppens velvære, ikke selvpiskeri, som oplevet (og beskrevet) før. Jeg har store forhåbninger, og den vigtigste er, at jeg ikke snyder mig selv.

Skriv et svar

