Reste-cookies ♡

Du kigger stolt på din nylavede mandelmælk, du kigger rundt i dit rodede køkken og sukker ved tanken om at skulle rydde mandelmælk-eksperimentariet. Til sidst kigger du på det tørre mandelkød fra mælken og tænker forvirret, hvad skal jeg dog med dét?
Nu jeg nok fortælle dig, hvad du skal!  😉 Du skal lave cookies. Vent derfor med at rydde køkkenet op; der kommer mere!

Du skal bruge:
Mandelkød fra mælken
1 spsk. nøddesmør (jeg brugte hjemmelavet peanut butter)
2 store (medjool) eller 3 små dadler
1,5 dl mælk (jeg brugte den nylavede mandelmælk
0,5 dl havregryn
2 tsk. bagepulver

Evt. 50 – 75 g. Mørk (min. 70%) chokolade hakket i stykker / tørret frugt / kerner / nødder

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 180 °. Bland (eller rettere blend, for at dadlerne fordeles i hele dejen) alle ingredienser, ud over det valgfrie ‘drys’ (chokoladestykker/kerner/hvad du ønsker at ‘pifte’ dine småkager med).
‘Drysset’ blandes i til sidst, og kagerne bages i ca. 15 – 20 min.

image

Hér kan man se kagerne inden og efter en tur i ovnen. Jeg havde ikke rigtig noget at ‘pifte’ kagerne med, så de blev plain, og derfor lidt tynde i det. Jeg tror,  de havde været helt fantastiske med lidt chokolade/tørrede tranebær.
Kagerne kan i hvert fald rolig spises sammen med mandelmælken – det vækker fantastiske barndomsminder at dyppe sin småkage i et glas mælk 😉
image

Note to self: finde opskriften på LCHF-oreos!

Skriv et svar

