Morgenopmuntring

I dag smutter vi hjem fra Marokko. Egentlig havde jeg planlagt at pakke aktivt helt fra morgenstunden, men let’s face it – jeg mangler kun en toilettaske, at gå i bad tager 7 minutter, og klokken er stadig ikke blevet 8 ifølge lokal tid. Derfor ingen grund til at stresse, haste og skynde. Vi tager den med ro, shall we?

Dette indlæg bliver ikke verdens længste, af den ene grund, at jeg faktisk bare vil ud med et meget simpelt budskab. Budskabet præsenteres i form af et Instagram-fund, som passer så godt ind på bloggen, og som afspejler min holdning til sagerne.

image

Dette kunne blive en slags ny mantra, positiv energi, der giver en et godt ‘kick’, selvfølgelig i den rigtige retning. Men prøv at se, hvor glad det lyserøde væsen er! Det er da skønt at se på! 😉

Når man lige lader det sjove ligge, så giver billedet faktisk meget god mening. Vi kan ikke blive lykkelige, hvis ikke vi befrier vores kroppe og vore sind fra alt det usunde. Jeg skal skynde mig at sige: hér menes der ikke, at en lykkelig person ikke får chokolade eller sukker på sit havregryn! Kroppen og sindet skal befries fra laster, usunde, toksiske vaner og ikke mindst tanker. Der skal findes en balance, og balancen er ikke den samme for os alle. Jeg vil være den sidste, der siger, at lykke er et bestemt (gerne lavt) tal på vægten, eller et taljemål. Lykke er en sund krop, en krop i balance.
Og hvornår den er i balance, ved din krop allerbedst selv. Dét er der ingen tabeller, vægte eller målebånd, der kan fortælle den. Samme gælder sindet – et sind, der præges af tanker om vægttab, kur og forbud er ikke frit, er ikke sundt. Sindet skal også være i balance, acceptere, hvordan man er og once again: se det perfekte i det uperfekte.

Skriv et svar

