Weight-gain

Der er én, der helt bestemt har taget på, på den her ferie. På under to uger er min kuffert blevet noget tungere, end den var, da den forlod Kastrup lufthavn. Dette skyldes en masse fantastiske ting og produkter, jeg har fået købt på ferien.

Som jeg skrev før, har ferien givet mig et godt indblik i, hvordan man kan gøre sin almindelige hverdag noget sundere og mere ‘naturlig’, ferien har haft vist mig, hvor vigtigt det er at undgå stress og pleje sin krop, lytte til den, give den plads og lov til at trives. Ferien har gjort mig opmærksom på, at udelukkende mad ikke garanterer en god og sund trivsel, og at der skal mere til end en sund frokostmåltid for at holde kroppen og sindet i balance. Sundhed is in the air.  Derfor havde jeg, så sent som i går, lavet en liste over nye, sunde vaner, som jeg vil tage med mig hjem. Listen opmuntrede mig meget og gjorde mig tryg – det er jo muligt og ganske overskueligt at invitere en sund pust hjem til sig selv!

Dog har jeg på ferien også tænkt på den madmæssige aspekt. Desværre kan maden stadig være med til at påvirke mig/mit humør, og derfor ønsker jeg at gøre noget ud af min spisning og få gode oplevelser omkring og i forbindelse med mad. I dag deler jeg derfor den anden side af min marokkanske sundhed, som skal med hjem, nemlig maden! Jeg har købt en del lækre produkter i Marokko, som skal være med til at gøre mine mad-projekter derhjemme mere spændende.

1. Stevia-blade

image

Intet er pulveriseret, intet er kemisk, alt er 100% naturligt – stevia-blade, som fra nu af vil kunne bruges i alt fra the til morgen-yoghurt og kager. Masser af dejlige sødende plante for sølle 26 danske kroner, kæmpe-win!

2. Nødder, mandler og tørrede frugter

image

På billedet kan man se superlækre mandler, svesker har dog også planer om at købe flere dadler med hjem) og saltede, ristede jordnødder, lige til en omgang hjemmelavet peanut butter! Kan slet ikke vente til at komme i gang med at eksperimentere!

3. Mynthe-te

image

Gigantisk pose med mynthe-te, lige til brygning derhjemme. En kop eller to om morgenen kan vel kun give en god start på dagen, ik?

4. Nødde-bar

image

Denne bar består hovedsageligt af pistacienødder og mandler, dog er der også sesam i. Fantastisk snack, med gode fedtstoffer, og selvfølgelig naturlig, frem for en proteinbar med et tvivlsomt indhold og en masse kunstigt stads indeni! Og så smager den jo himmelsk!

5. Amlu

image

Turens store kup! Dette er et spread bestående af mandelmasse (mandelsmør), arganolie og honning. Smager fantastisk godt, har en naturlig sødme og samtidig en dejlig og indbydende duft. Amlu er en lokal specialitet, de holder ikke opskriften hemmelig, dog var jeg mest sikker i at købe en ‘rigtig’ amlu, inden jeg begav mig ud i at eksperimentere med at lave dette spread selv. (Det er dog bare et spørgsmål om tid, for hjemmelavet amlu står helt sikkert på min to-try liste!)

Ender jeg med at købe flere spændende ting, kommer de sikkert også op på bloggen, indtil da, over and out.

Skriv et svar

