Spøgelser fra fortiden når hele vejen til Afrika

Min spiseforstyrrede fortid er åbenbart umulig at lade blive hjemme, når jeg prøver at nyde min ferie i det fjerne Marokko. Den er med mig overalt og hele tiden, og den fylder. Mærkeligt og yderst ulogisk, at en sygdom, der vil have mig til at skrumpe, selv er så stor og fed, og fylder for to!
Den kan gøre mig så ked af det, give mig en følelse af utilstrækkelighed og få mig til at føle mig ubetydelig og overflødig.

Jeg ved ikke, hvorfor den kommer, og hvorfor den fremkaldes af mad-situationer, og jeg ved ikke, hvad den forventer af mig, for jeg ved virkelig ikke, hvad nytte det gør at få sygdommens betingelser og ønsker tilfredsstillet. Den vil have noget, jeg ikke længere kan give den, og måske er dette grunden til, at den er så hård ved mig? Netop fordi jeg ikke vil spille med.

Jeg har i hvert fald sagt nej, valgt at holde mig til sunde kerneværdier, lytte til min krop, følge min mavefornemmelse. Jeg håber, at en alliance med sund og god livsstil kan få fjenden væk for altid. Jeg håber også, at den sunde livsstil får lov at forblive naturlig, frem for at være styret af for mange tanker om mad, hvilket jeg jo har oplevet på det seneste. (Dette er nok grundet af min marokkanske kamp om sunde madvarer; når det er så svært at få fat på andet end hvidt brød med sesamfrø på eller marokkanske kokosmakroner, er det klart, at man bliver extra opmærksom på at finde sunde spisealternativer.)

Jeg håber derfor meget på, at jeg med hjælp fra min elskede mand og lidt selvstyrke og god vilje kan formå at gennemføre ferien på en sund (specielt for mit sind) måde, fortsætte den gode udvikling hjemme og værne om min nye alliance !

Skriv et svar

