Europæeren på jagt efter sundhed i Afrika

Jeg kan ikke sige andet end, at kampen fortsætter! Jeg sidder nu, men ret dårlig samvittighed, pga. lidt for mange sesamvendte peanuts lidt for tæt på sengetid. Det gør ondt, og den spydige del af mig sparer ikke på gode, gamle mentale pisk. I og med, jeg spiste 1 nød af gangen, har jeg højst spist en 7-8 stykker, men det er åbenbart nok til at sætte pisken i gang. Argh. Hvorfor skulle piskene også med på ferien? Lortepisk.

For dagen har jeg ellers klaret ganske fint! Morgenmaden bestod af to små yoghurt med mandler og 3 dadler.

image

Efter morgenmaden var vi, som vi også plejer, på tur, så der blev gået rundt, ikke holdt i hånd (vi skal ikke forarge nogen i den gamle – gammeldags bydel) og hygget, og vi så en smuk oase – et smukt palads midt i Marrakech’ travle medina.
Frokosten snuppede vi selvfølgelig på ét af de lokale steder.

image

image

I dag stod den på linser, bønner, kyllingespyd og grøntsager. Fantastisk lækkert og med god samvittighed!!!
Inden aftensmaden fristedes vi af frisk presset juice, som hér sælges overalt, og selve aftensmaden var et skønt måltid mad bestående af spyd med forskellige slags kød og (for mit vedkommende) grøntsager.

image

image

image

Fantastisk lækkert, og selvfølgelig til en dejlig lav pris.
Vi nyder virkelig at kunne spise så autentisk, frisk og så lækker mad. Det er en dejlig krydderi til hele turen, gode madoplevelser gør hele oplevelsen bedre.
Derudover har vi shoppet amok i andre lokale lækkerier, såsom figner (omkring 1 kilo friske figner til dét, der svarer til 6,5 danske kroner…) eller karmeliserede/brændte mandler og peanuts (halvt kilo til dét, der svarer til 13 danske kroner…). Jeg klager bestemt ikke over mit liv i Marokko 😉

image

Skriv et svar

