SundeMy vs. Morrocan Food

image

Marokko er et fantastisk sted; ikke ensbetydende med turistvenligt, men helt og aldeles fantastisk. Marokko eller rettere Marrakech overrasker, byen sover eller hviler aldrig og har altid nye og spændende ting at byde på. Marrakech er én af de byer, hvor en Interpol-eftersøgt forbryder ville kunne gemme sig væk og ‘forsvinde’ for altid. Eller måske føles det kun sådan, fordi jeg er en ligbleg europæer, der stolt indtrådte byen med tanken om at erobre den, og i virkeligheden har byen taget advantage of den ligblege europæer ..?

I kampen Marrakech vs. turist, indrømmer jeg gerne, at byen får lov at smutte med guldet. Den vinder, og vi må underordne os (hvilket vi da også, uden meget larm og klagen, gør). Dog er der en anden kamp, jeg har tænkt mig at fortsætte! Jeg har tænkt mig at gennemføre eller rettere holde fast i at spise sundt, selv i Nordafrika!
Jeg har nu besluttet mig for at takke pænt nej til rimelig meget alt, hvad Riad’s morgenmad består af, og til gengæld købe noget, jeg kan få bedre næring af. I dag blev det, som billedet ovenfor viser, til to bøtter yoghurt naturel med verdens lækreste mandler (købt af en sød bedstefar i går aftes), en banan og et par dadler. Fyldt med kulhydrater, I know, men i det mindste ikke noget, jeg ikke kan tåle!
Frokosten bestod til gengæld af lækre, lækre, lækre linser og en fiske-tangine (en ret af kogte grøntsager og, for mit vedkommende, fiskeboller).

image

Aftensmaden nød vi på storpladsen, og for mit vedkommende bestod den af vegetarisk Tangine og stegt fisk.

image

Alt sammen frisk og lækkert, af lokale råvarer og lavet med masser af kærlighed 😉
På en eller anden måde synes jeg, det er fedt at få lidt modgang i forhold til mulighederne for at spise sundt. Det føles nemlig endnu bedre, og succesoplevelsen bliver endnu større, når det lykkes én at gennemføre en sund dag uden de perfekte vilkår – det viser bare, at if there is the will, there is a way!

Skriv et svar

