Morgenfriske tanker

image

Marrakech, Marokko, Nordafrika – klokken er 07.55 lokal tid, men det er ret så mørkt. Jeg ved derfor ikke, hvad der har fået mig ud af sengen, hvis ikke det var morgensolens stråler, men nu er jeg altså oppe. Oppe og fyldt med ny energi og med opbyggende tanker. På vej til Marokko skulle vi igennem en masse lufthavne (vi var helt selv uden om dét, da vi ville komponere flyrejsen så billig, som muligt), og af den grund kunne jeg begive mig ud i engelsk presse, bl.a. WOMAN’S HEALTH – min nye bedste veninde. Råd til træning, tips til den rigtige ernæring, motiverende artikler og spændende historier – ja, tak!
Bl.a. stødte jeg på det ovennævnte citat, og syntes, at den var værd at få med sig! I stedet for at bebrejde sig selv alverdens dårlige ting, skal man prøve at komme fra sit nederlag, lægge det bag sig og fokusere på fremtiden. Enhver madmæssig ‘upser’ skal efterfølges af 5 sunde måltider – fair deal!
Ville gerne dele denne her tanke, for det hjalp i hvert fald mig at få dén smidt i hoved – den syge tankegang og mit ængstelige forhold til mad må gerne forsvinde helt og efterlade mig med en evne til at nyde min mad og skabe/finde den gode mavefornemmelse.

Skriv et svar

