Sund på farten

Som nævnt begynder vi nu et mindre eventyr, som er en to ugers ferie i Marokko. Turen bringer mange følelser – spænding, glæde, nysgerrighed, men samtidig også en nervøsitet for, at min, ellers så positive, udvikling i mit spisemønster går i vasken i de to uger.
Jeg har selvfølgelig delt mine tanker og min usikkerhed med min fantastiske mand, som er forstående og prøver at hjælpe, så meget, han overhovedet kan! Derfor fylder sagen stadig ret meget, og det skader aldrig at forebyge usikre og evt. stressede madsituationer med en solid madpakke.
image

Vores i dag bestod af hjemmebagte knækbrød (inspireret af Janes LCHF-knækbrød), vindruer, skårede peberfrugter, en lækker myslibar og (til kæresten) en pose mini-oreos.
Knækbrødet bagte jeg om morgenen, hvilket tog overraskende kort tid!

Du skal bruge:
2 dl hørfrø (hvoraf 1 dl meles til fin mel)
1-2 spsk. Havregryn
1 dl græskarkerner
1 dl solsikkekerner
1 æg
0,5-1 tsk bagepulver
0,5 tsk HUSK
0,75 – 1 dl vand
Salt

1 dl hørfrø og havregryn meles til fint mel og blandes med andre kerner. Æg piskes med vand og ægge- og kerneblandingen blandes. Lad dejen hvile på køl i et kvarters tid, hvorefter du bager brødene i ca. 20 min i 175 – 200°.

Disse knæk holdt mig i gang hele dagen; til frokost fik jeg dem med avocado og tomat og philadelphia, og om aftenen spiste jeg dem med hytteost.
Da vi endelig kom frem, forkælede jeg mig selv med en aftenanack, som var hytteost med blåbær og goji-bær, som kan købes i Tiger til 10 kr. for 40 gram. 🙂
image

I morgen går jagten på en lav-selv fødevareintolerancetest – det bliver spændende; og desuden skal lokale helsekostforretninger og butikker med økologiske råvarer tjekkes og udforskes! Glæder mig til at komme i gang og rapportere på bloggen!

Skriv et svar

