Fredag, når det er bedst

For mit vedkommende startede dagen meget tidligt, nemlig kl. 5.50, hvor min friske krop besluttede, at nu havde jeg ikke brug for mere søvn. Jeg lå spritvågen og kunne ikke komme i tanke om noget bedre at give mig til end at smutte ned og træne.
Træning giver mig energi og god samvittighed, så umiddelbart findes der ingen bedre måde at indlede sin fredag på!
Træning i dag bestod af 6 minutters opvarmning på crosstraineren og derefter en 7-minutters serie, hvor cardio kombineres med styrketræning. Denne 7-minutters sekvens gentog jeg i alt 3 gange, 2 gange lige efter hinanden, hvorefter jeg holdt en ‘pause’ bestående af udelukkende styrketræning, og det hele afaluttedes med den sidste 7-minutters sekvens.
Det lyder måske ikke vanvittigt imponerende,  men er man godt i gang, er det skam hårdt nok ! 😉

Efter denne powertræning kom jeg hjem til en sovende kæreste og en omgang morgenmad, som i dag bestod af en kokosfibrebolle med flødeharvati og philadelphia og lchf chokolademousse.

image

LCHF chokolademousse

En halv avocado
1 spsk. Kokosolie
2 spsk. Creme fraiche eller græsk yoghurt
1-2 tsk kakaopulver
Sukrin gold (efter smag)

Alle ingredienser blandes i en blender – lækker mousse på 45 sekunder!

Frokosten fik jeg på arbejde – laksesalat ‘piftet op’ med lidt avocado.

image

Aftensmaden lod vente på sig,  da både min søde kæreste og jeg måtte hjem fra job først. I dagens anledning blev det til hjemmelavede LCHF nachos med oliven og jalapeños på og dertil en masse lækkert dyppelse – guacamole, creme fraiche og hjemmelavet salsa.
Mmm… god fredag aften med god LCHF-samvittighed!

image

Skriv et svar

